Innhold

Når du mottar digital post fra oss vil du få et varsel på SMS eller e-post. Da vet du alltid når du har mottatt noe. Du får posten din raskere fordi du slipper å vente på postgangen, posten blir lagret på ett og samme sted, brev i postkassen kan lagres der så lenge du ønsker, og vi sparer miljøet.

Flere av kommunens virksomheter er  i gang med å sende post digitalt, og stadig flere vil begynne å sende post digitalt i tiden fremover. Vanlig e-post er ikke en sikker måte for å sende meldinger som inneholder private opplysningeren, men det er både trygt og enkelt å motta post i din digitale postkasse.

Sikker sending til kommunen

Kommune benytter tjenesten eDialog. Dette tilsvarer e-post, men med denne tjenesten kan du trygt sende oss brev og dokumenter selv om de er unntatt offentlighet.

Sikker kanal (ID porten) 

Hvordan lese digital post fra Nes kommune?

All digital post fra Nes kommune kan du lese på Minside.

Dersom du har opprettet en digital postkasse fra Digipost eller e-Boks vil du også motta brev fra oss i denne. Dersom du ikke har valgt digital postkasse, vil du få brevet levert i din meldingsboks i Altinn, i tillegg til Minside.

Hva gjør du hvis du fortsatt vil motta brev på papir?

Dersom du ønsker å motta post fra kommunen på papir, må du registrere deg i reservasjonsregisteret. Les mer på www.norge.no/reservasjon.

Virksomheter kan ikke reservere seg.


Publisert: 27.11.2016 21:52:25
Sist endret: 27.11.2016 21:56