Innhold

I høst har kommunene i Gardermoregionen gått over til et nytt system for fakturering av kommunale avgifter og eiendomsskatt.

Kommunene skal fortsatt sende ut fakturaene digitalt som før.  Endringen vil ikke ha noe betydning for deg annet enn at fakturaen vil se litt annerledes ut og at du vil få et nytt kundenummer. Dette vil gjelde fra 4. kvartal, med forfall 20. desember.

Dersom du ikke ønsker å motta fakturaen i Altinn må du opprette avtalegiro og/eller eFaktura. Dette gjør du enkelt selv i din nettbank, evt. kontakt banken. Dette er ikke noe kommunen kan hjelpe til med, da kommunen ikke har fullmakt til din bankkonto.

For dere som ikke har digitale løsninger eller velger å ikke åpne forsendelsen (Digipost/Altinn)  vil fakturaen komme i posten etter noen dager.

Kontakt- og reservasjonsregisteret

Vi oppfordrer for øvrig alle til å oppdatere kontaktinformasjonen sin i kontakt- og reservasjonsregisteret. https://www.norge.no/oppdater-kontaktinformasjon.

Når du har registrert deg i kontakt- og reservasjonsregisteret, kan du få viktige brev og påminnelser fra stat og kommune digitalt.

 

 


Publisert: 05.11.2019 10:36:52
Sist endret: 05.11.2019 10:36